tirsdag den 24. februar 2015

DIY Mary Poppins kostume

I anledning af fastelavn 2015 lavede jeg dette Mary Poppins kostume med div. tilbehør til. 
Her kan du se lidt om hvordan jeg bla. lavede kostumet, papegøje paraplyen m.m.
DIY Mary Poppins Kostume

Jeg forsøgte at komme så tæt på det rigtige kostume som muligt.
Billedet fra filmen som jeg gik ud fra da jeg lavede kostumet


Det strikkede halstørklæde og tasken jeg var så heldig at få min mor til at lave (kan på ingen måde IKKE strikke)
Tilbehøret er en vigtig del af kostumet, her ses et hjemmestrikket halstørklæde, sort hat med røde og hvide blomster, pudder, målebånd, taske og paraply. (et par hvide handsker skal også med dem glemte jeg bare til billedet her)

 Jeg var i rigtig mange genbrugsbutikker i håb om at finde en taske der kunne bruges, en hvid dameskjorte og en jakke. Men jeg fandt kun en nederdel jeg syede lidt om og under den havde jeg et stort skørt. Jeg fandt også en hvid skjorte, som jeg brugte en del tid på at sy om. Butterflyen er i rødt filt og syet i hånden.

Jakken var noget af en opgave, jeg havde ikke noget jakkemønster liggende, kunne ikke finde et på nettet, så den blev syet ud af hovedet i sort fløjl. Jeg jeg synes den blev helt fin.


De sorte korte støvler er også fra en genbrugsbutik. De hvide handsker er fra BlikfangsKostumer.dk 


Hatten er også fra BlikfangsKostumer.dk og er faktisk en sort børne Zorro hat jeg har klippet til, så et par røde blomster og et par hvide, en på en ståltråd og så var den hat klar.

Det der tog mest af min tid, men også var en virkelig sjov opgave, var paraplyen. Jeg købte en alm. sort paraplys og savede noget af håndtaget af. Se vejledning under sidste billede.


1: Form hovedet i sølvpapir (kan evt også skæres ud af flamingo)
2: Påfør små strimler avispapir med lim blandet med lidt vand (2-3 lag i alt). Øjet er en knap...
3: Smør lidt polyfilla på den og når det er tør brug lidt fin sandpapir.
4: Tegn op hvor den skal males. (øjet er metalpapir)
5: Mal den i grønne farver
6: Og slut af med 1-2 lag skibslak